«Травіата». Новий формат

17 листопада Київський муніципальний академічний театр опери та балету для дітей та юнацтва презентував на своїй сцені оперу Джузеппе Верді «Травіата». Ще напередодні прем'єри «Театрально-концертний Київ» очікував успіху від цього проекту. Своїми враженнями від театрального задуму ділиться Лариса Тарасенко.

Якщо пересічну людину запитати, які найпопулярніші опери вона знає, то обов’язково до такого переліку ввійде «Травіата» Джузеппе Верді. Ця назва значиться в репертуарі майже всіх оперних театрів світу. Переважають традиційні постановки, тобто відповідно розвитку подій, описаних у лібрето П’яве за сюжетом Дюма-сина. У такому втіленні «Травіата» йде на сцені Національної опери. Нещодавно поновлено постановку і в Оперній студії Національної музичної академії імені П. Чайковського (режисер – народний артист України Дмитро Гнатюк).

В Європі більш звичним стає сучасне трактування класичних опер. Безумовно, в експериментальних прочитаннях класичного твору щось втрачається, але очевидними є й здобутки. Зокрема це сприяє популяризації твору серед масового слухача. Приймати чи заперечувати такий факт, в кожному разі вирішується індивідуально.

Отже, експериментуючи суголосно вимогам часу, в Муніципальному театрі опери та балету для дітей і юнацтва «Травіату» втілює випускник режисерсько-музичного курсу Національної музичної академії імені П. Чайковського Віталій Пальчиков (педагог В. Курбанов). Дія переносить нас на сто років уперед: герої опиняються в середині ХХ століття, коли індустрія моди набувала обертів, а фешн-покази ставали улюбленим і престижним видовищем. Тож і Віолета Валері не куртизанка, а популярна модель, її життя сповна віддане подіуму. Як і в оригіналі твору, її долає невиліковна хвороба, змушуючи переосмислити минуле безтурботне життя, сповнене легковажності та миттєвого успіху. Наближення смерті абсолютизує справжні людські цінності, серед яких найважливішою є кохання. «Спершу любов допомагає Віолетті долати недугу, а вже згодом відчуття відібраного права на любов, дає шанс хворобі здолати молоде життя» – така концепція постановників вистави.

ХХ сторіччя принесло людству стільки жахливих невиліковних хвороб та епідемій, жертвою яких часто стає і молодь. Тож правомірно, що до цієї гострої проблеми привертає увагу саме театр опери та балету для дітей та юнацтва.

Головні партії у виставі виконуватимуть солісти: Ольга Фомічова та Рузана Чабанова – Віолетта, Олексій Пальчиков та Олександр Монастирський – Альфред, Андрій Маслаков і Микола Ільченко – Жорж Жермон. Хор муніципального театру опери і балету під керівництвом Анжели Масленнікової, безсумнівно, сприятиме успіху постановки. Сценографічний образ створює досвідчений майстер, заслужений художник України Людмила Нагорна.

Відомий дизайнер, модельєр і стиліст Анжела Лисиця не з чуток знає багато драматичних зіркових історій з життя подіуму. Її вишукані та яскраві авторські костюми сприятимуть якнайкращому розкриттю характерів персонажів. Пластичне рішення втілює хореограф Христина Шишкарьова. З оркестром працює диригент-постановник Анатолій Мороз. Високий творчий потенціал цього театру є підставою для здійснення експериментів молодими режисерами та цікавих мистецьких проектів. Переконливим доказом цьому слугують минулорічна успішна постановка «Персів Тіресія» Ф. Пуленка, тривалі зарубіжні гастролі колективу та увага преси. Також при театрові працює родинний клуб «Мій театр», у колі якого небайдужі глядачі можуть не тільки більше дізнатися про постановки, про творчий процес, але й висловити власні думки, враження і переживання.

Хочеться сподіватися, що новий «формат» опери «Травіата» поповнить скарбничку успішних вистав театру.

Автор:  Лариса Тарасенко