Фешн - Травіата

У Київському дитячому музичному театрі на Подолі готують прем’єру «Травіати» Верді за мотивами «Дами з камеліями» Дюма-сина. Це буде прем’єра нової режисерської версії. адже з цією оперою трупа театру влітку гастролювала європою, відіграли вісім спектаклів. втім, за кордоном була представлена традиційна, класична постановка «Травіати». В Києві ж 17 листопада побачимо альтернативну

Головна каверза у постановці будьякого оперного «шлягеру» (а «Травіата» одна з них) — режисерові треба дуже постаратися, аби здивувати публіку. Віталій Пальчиков — випускник факультету оперної режисури Київської консерваторії (в сезоні 2008-го він представив один з найцікавіших музичних спектаклів, комічну оперу Пуччіні «Джанні Скіккі»), в минулому професійний трубач, — знайшов оригінальне рішення: він вирішив поставити так звану фешн-оперу. Можливо, така ідея зародилася в нього ще тоді, коли він викладав акторську майстерність в модельному агентстві.

А можливо, під впливом сучасної експансії «території моди», що останнім часом сягнула й фойє філармонічних залів.

Дія в опері відбувається не в 19-му, як у лібрето Піаве, а в 20 сторіччі в Парижі, атмосфера 1950-60-х. Віолетта Валері, вона ж «травіата», себто блудниця й куртизанка, — відомий дизайнер, власниця модного салону (пікантним моментом постановки має стати модне дефіле хористок театру, задля чого вони спеціально вивчали непросте «мистецтво ходи» подіумом з професійною моделлю). Проблеми в житті успішної бізнес-леді починаються з появою Альфреда Жермона, в якого закохується дівчина. Він — звичайний хлопець з провінції, якого вабить світське життя. За великим рахунком, Альфред недостойний кохання Віолетти, а не навпаки.

У цій версії суттєво зміщено драматургічні акценти: центральний конфлікт опери не соціальний, між двома світами — «вищим», в лиці Альфреда, його батька, Жоржа Жермона, і світом Віолетти, відкинутим та засудженим суспільством. Маємо власне драму, чи то пак трагедію жінки, яка розривається між кар’єрою і особистим життям. Режисер віртуозно обіграє й той момент, коли засліплений перемогами і власним честолюбством чоловік, в принципі, не здатен зрозуміти поведінку закоханої в нього жінки.

Матимемо можливість також споглядати ілюстровану історію костюма 50-60-х. Тенденції, що відбувалися на той період в світі моди, досконально вивчила Анжела Лисиця, яка виступила художником постановки із сценічних костюмів. Вона відома передовсім як дизайнер в сфері шоу-бізнесу (її костюми багато хто бачив у новорічних мюзиклах «Вечори на хуторі біля Диканьки», «Попелюшка», «Сорочинський ярмарок», «Пригоди Вєрки Сердючки», у кліпах «ВІА Гри» тощо). Для академічного театру Лисиця створюватиме дизайнерські костюми вперше.

У спектаклі задіяні хор (хормейстер Анжела Масленнікова) і оркестр театру (диригент Роман Мороз), головні ролі зіграють Ольга Фомічова і Андрій Маслаков.

Після того як минулого літа у цьому ж театрі феєрично пройшла французькою мовою сюрреалістична опера Франціса Пуленка «Перси Тиресія» за Аполлінером (ставив Дмитро Тодорюк), нетрадиційною постановкою «Травіати» з рідкісною у нас оригінальною режисерською концепцією, вочевидь, також легковажити не варто.

Текст: Олеся Найдюк