Дж.Пуччіні

MESSA di GLORIA (Меса Уcлавлення)

Виконавці: солісти, хор, оркестр

Постановний склад

Диригент-постановник – Володимир Врублевський

Хормейстер-постановник – Анжела Масленнікова

Режисер-постановник – Оксана Тараненко

Художник-постановник – заслужений художник України Людмила Нагорна

Концертмейстери – лауреат Міжнародного конкурсу Лідія Водик, лауреат Міжнародного конкурсу Марія Поляшова, Аліна Костик, Любов Орлова

Художник по світлу – Михайло Євдокименко

Звукорежисер – Ігор Кисельов

 

ВИКОНАВЦІ:

 ХОР ТА ОРКЕСТР ТЕАТРУ

СОЛІСТИ:

 

Тенор

 лауреат міжнародних та всеукраїнських конкурсів Олександр Вознюк,

 Олександр Монастирський

 

Баритон

лауреат міжнародних конкурсів Олексій Жмуденко,

лауреат Міжнародного та всеукраїнських конкурсів Роман Лещов,

Сергій Макієнко

 

Бас

лауреат Міжнародного та Всеукраїнського конкурсів Олександр Харламов,

Вячеслав Стрелков

 

 



 



У доробку геніального італійця Джакомо Пуччіні (1958-1924) є дивовижний твір, який має захоплюючу сценічну історію, й належить водночас і до духовної, і до світської музики. Це Messa (Меса), яку в останні десятиліття прийнято іменувати Messa di Gloria (Меса Уславлення). 22-річний композитор створив її як дипломну роботу, закінчуючи Інститут музики Пачіні у рідному місті Лукка. Пуччіні представив свій твір у міському кафедральному соборі 12 липня 1880 р. на святі св. Поліно, покровителя дзвонів. Попри захоплення публіки і однокурсників композитора, які проголосили його творцем нового напряму в італійській духовній музиці "la musica puccinistica", далеко не всі позитивно оцінили Месу, вважаючи музику занадто світською й непридатною до церковних богослужінь. І дійсно, вона мала скоріше святковий, урочисто-радісний, ніж молитовний характер. Незважаючи на суперечливі оцінки, іспит продемонстрував уміння Пуччіні писати твори кантатно-ораторіального жанру. Це дало можливість молодому композитору отримати королівську стипендію і вступити до Міланської консерваторії, де він почав здійснювати свою заповітну мрію про написання опер.

Доля Меси склалася незвично. Пуччіні більше не виконував її і не видавав. Деякі ж фрагменти увійшли до його опер «Едгар» та «Манон Леско».

У другій половині ХХ століття один із дослідників творчості Пуччіні віднайшов стару копію рукопису Меси у однієї сім’ї з Лукки, вважаючи це оригіналом, який насправді знаходився у Рікорді – видавничої фірми композитора. У 1951 р. вона була видана у Чикаго, а потім у Неаполі під помилковою назвою Messa di Gloria, яка відтоді і закріпилася. З того часу твір став у ряд вокально-симфонічних шедеврів і часто звучить у концертних залах та театрах світу.

Меса Джакомо Пуччіні створена для оркестру, чотириголосного хору та солістів. Вона написана латиною на традиційний текст католицького богослужіння і має п’ять частин: Kyrie, Gloria, Credo, Sanctus-Benedictus та Agnus Dei. Фахівці відзначають, що в цьому творі Пуччіні органічно поєднав елементи канонічної меси, світського величального співу, оперного хору і сільського мадригалу. У Месі композитор відходить від церковних канонів і одночасно заявляє про свою любов до опери, насичуючи духовну музику гнучкими мелодіями, драматичною динамікою й багатою оркестровкою, які явно передбачають стиль і велич його майбутніх оперних творів.

         У концерті разом із Messa di Gloria прозвучать «Павана на смерть інфанти» Моріса Равеля та «Павана» Габріеля Форе.



Меса, що стала прологом до опер

25.05.2018

Одним з пріоритетних напрямків для Київського муніципального академічного театру опери і балету... Читати далi